واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

برگزاری آزمون وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در دانشگاه فردوسی مشهد | معاون اول قوه قضاییه: قرار دادن امور وکالت زیر پوشش وزارت اقتصاد مشکل ساز است

  • کد خبر: ۱۸۰۸۹۳
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
برگزاری آزمون وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در دانشگاه فردوسی مشهد | معاون اول قوه قضاییه: قرار دادن امور وکالت زیر پوشش وزارت اقتصاد مشکل ساز است
معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر اموری مانند تمدید و ابطال پروانه وکالت ناخودآگاه تبدیل به کسب و کار شود و زیر پوشش وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گیرد، مشکل‌ساز است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد مصدق روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون ملی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون سپردن امور وکالت به وزارت اقتصاد در مشهد افزود: هنوز نمی‌دانیم منشا و علت این تصمیم چه چیزی بوده، چون با قوه قضاییه هیچ مشورتی صورت نگرفته است و ما هیچ خبری از این موضوع نداریم.

وی با اشاره به گلایه خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قوانین و مقررات آنچه قوه قضاییه در آن دخیل است باید با مشورت این نهاد صورت گیرد، در این شرایط قوه قضاییه هم نظر خود را می‌دهد و آنها مختار هستند بپذیرند یا نپذیرند!

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: این در حالی است که بر اساس تاکید رییس قوه قضاییه، وقتی مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، هرچند مخالف نظر ما هم باشد تمکین می‌کنیم و تاکنون این موضوع را اثبات کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات افراط و تفریط‌ها از سوی کانون وکلا، باعث می‌شود نمایندگان محترم مجلس هم از روی دلسوزی عکس العمل نشان دهند، در حالیکه اگر کانون‌های وکلا هم نظارت قوه قضاییه را که بر اساس قانون و اسناد بالادستی است، می‌پذیرفتند هیچ وقت این واکنش ها ایجاد نمی شد.

حجت الاسلام مصدق گفت: امید است کانون وکلا، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه دور یک میز نشسته و با هم گفت وگو کنند و حاصل مباحث و نظرات کارشناسی به صورت مصوبه و قانون درآید.

وی با اشاره به شرایط پذیرش در آزمون وکالت بیان داشت: در وکالت بر اساس قوانین، پذیرفته شدن فقط مربوط به کسب نمره نیست. در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه آمده است،کسانی که می‌خواهند وارد موضوع وکالت شوند باید شرایط لازم را داشته باشند که از جمله آنها پذیرفتن نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اقلیت‌ها هم می‌توانند وکیل شوند مشروط به اینکه قانون اساسی را بپذیرند، ما مجری قانون هستیم و در مقام اجرا سعی می کنیم آنچه مکلف هستیم را انجام دهیم.

رقابت ۶۸۰۰ نفر در خراسان رضوی

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در خراسان رضوی در حاشیه برگزاری آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه گفت: این آزمون هر سال یکبار توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

رضا حضرتی افزود: در آزمون امسال ۱۰۳ هزار نفر در ۹۳ حوزه کل کشور شرکت کردند که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی بیان داشت: این آزمون در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه همزمان با سایر حوزه های امتحانی کشور برگزار شد.

آزمون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->